Weer thuis! - Reisverslag uit Born, Nederland van Joyce Mulleners - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Born, Nederland van Joyce Mulleners - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Joyce Mulleners

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 November 2005 | Nederland, Born

De cirkel is rond!

Het thuiskomen was echt te gek en we willen ook echt iedereen bedanken voor het superleuke feestje. Niet verwacht....

En... ons eigen bed sliep weer heerlijk!

De rest van de foto's zetten wij woensdag op de weblog!

New York

We hebben onze reis afgesloten met vier dagen New York. Het contrast was enorm maar het was vooral leuk om te zien dat veel producten die ze hier duur verkopen gemaakt zijn in de landen waar we geweest zijn. In ABC Carpet Home, een woonaccessoires warenhuis, verkopen ze ‘antieke’ kistjes uit Tibet, tafelkleden uit India enz. voor het tienvoudige en in een babyzaak, niet dat wij daar verder iets te zoeken hadden, kindertruitjes van lamawol, dezelfde die we zagen op de markt in Peru.

Verder is het natuurlijk de stad die “never sleeps”, is er altijd leven, hebben we het vrijheidsbeeld bezocht, stilgestaan bij Ground Zero, gepicknickt in Central Park, geshopt op Fifth Avenue, take away koffie gedronken, donuts gegeten en zijn we naar een Broadway show, Lion King, geweest.

En hebben we uiteraard na 108 dagen onderweg te zijn geweest langs 4 continenten en 14 landen, 24 keer te zijn opgestegen en geland, ongeveer 170 uur treinen, 2 etmalen met de openbare bus en ontelbare meters in de benen, onze reis geevalueerd tijdens onze laatste avond.

Terugkijkend op iets dat we echt voor geen goud hadden willen missen:

Is Lhasa de stad welke we het meest mystiek vonden en waar we echt onder de indruk raakten van de Tibetaanse cultuur en een hekel kregen aan de Chinese mentaliteit.

Is India het land waar we genoten van de mix van kleuren, geuren en mensen en waar de cultuurschok het grootst was in Varanasi, maar verder ook het land waar we het eerst weer een keer terug zouden gaan.

Is Australie de goede afwisseling geweest om even bij te tanken en alle indrukken van Azie te verwerken.

Is Bolivia de positieve verrassing van deze reis waar we echt genoten hebben van de betoverende en afwisselende landschappen.

Is het missen van het derde traject van de Trans Siberie Expres de grootste teleurstelling geweest.

Is het eten in Azie, vooral Thailand en dan met name zelfgemaakt, nog altijd het lekkerst.

En.... denken we met warm gevoel terug aan al die kinderen die we met iets kleins blij hebben kunnen maken.

Verder kijken we terug op de vele leuke en lieve reacties die af en toe voor heimwee zorgden maar eenmaal onderweg genoten we iedere dag.

Wat ik vaak gezegd heb:

Hier moet je maar geboren worden! Dan is het goed om te zien en te ervaren en geeft het inzicht in onze mogelijkheden in Nederland.

Moet ik me al zorgen gaan maken! Uiteindelijk kwam alles op zijn pootjes terecht.

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties en het medeleven!

• 14 November 2005 - 22:17

Jeuhj!!:

Dat is een indrukwekkende reissamenvatting! Gezellig dat jullie er weer zijn! Was leuk om weer eens lekker bij te praten.
    Op naar de volgende reis.... ben benieuwd naar welke bestemming. Ik heb in elk geval genoten van jullie foto’s en reisverhalen.

Grtz, Laurens.

• 15 November 2005 - 07:34

Leonie:

Ik kan me voorstellen dat het nog wel even duurt voordat jullie weer helemaal gewend zijn hier. Na al die mooie ervaringen. Ik heb steeds met verbazing naar alle foto's zitten kijken en als Hans en ik onze volgende reis gaan uitzoeken, zal ik zeker nog eens terugkijken!
    India staat in ieder geval ook hoog op mijn lijstje. 'Geniet' van de winter hier en misschien tot binnenkort weer eens.
    Groetjes Leonie

• 15 November 2005 - 10:16

Nathalie:

Jammer dat dit het laatste verhaal was. Ik kijk uit naar de foto's die jullie nog gaan plaatsen. De verhalen waren super, het was elke keer weer leuk om te lezen wat jullie hadden gedaan en mee maakten.

Gr. Nathalie

• 15 November 2005 - 19:05

Oscar:

Het zal wel niet meevallen om de draad weer op te pikken in ons oh zo welvarende Nederland. Net als alle anderen heb ik ook genoten van jullie verhalen en foto's. Uiteraard ben ik nog steeds stik jaloers en hoop ik ooit ook nog eens zo'n reis te kunnen maken!
    Ik ga snel jullie laatste pics bekijken..!! WELKOM THUIS...gr. Oscar

• 15 November 2005 - 19:29

Maria Huls:

Fijn te lezen dat jullie weer thuis zijn en zo'n geweldige reis hebben gemaakt. Het ga jullie verder goed!!! Groetjes.

• 20 November 2005 - 21:28

Nicole (ING):

Gelukkig dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Vind het jammer om jullie indrukwekkende foto's en verhalen te moeten missen. Nu volgt er weer een nieuw avontuur voor jullie. Vele groeten,

Nicole

• 09 Augustus 2018 - 17:48